Program istraživanja – Research agenda

Dugoročno, naš istraživački program uključuje sljedeća područja:

Medijska politika – evaluacija pravnih i regulatornih prilagodbi hrvatskog medijskog sustava, u kontekstu integracije u EU i komunikacijske politike EU, novi digitalni razvoj kao i globalizacija medijske industrije, s posebnim naglaskom na temeljne vrijednosti slobode, pluralizma i raznolikost, i javni interes.

Medijsko tržište – analiza ekonomskih aspekata hrvatskog medijskog sustava, posebno u vezi s pitanjima koja se tiču ​​zaštite pluralizma i raznolikosti vlasništva, kao i ograničenja koncentracije medija.

Medijska kultura – mogući utjecaj medija kroz njegov sadržaj i programe; prisutnost nasilja u medijima i njegovi učinci na određene društvene skupine (npr. djecu); uloga novih vrsta sadržaja i medijskih žanrova (npr. reality TV, talk show); suvremena hrvatska medijska produkcija; raznolikost i pluralizam medijskog sadržaja; ispitivanje pitanja kvalitete medija i društvene uloge medija.

Mediji, politika i javna sfera – ravnoteža ili pristranost medija u pitanjima koja se odnose na politiku i civilnu sferu; empirijska analiza informativnih programa na TV-u, radiju i u dnevnom tisku; raznolikost i pluralizam medijskog sadržaja i njegov odnos prema razvoju javne sfere; tolerancija u javnom i medijskom diskursu, političkom diskursu.

Politička komunikacija – kakav je karakter političke komunikacije u modernoj Hrvatskoj? Kako se mijenjaju odnosi između političara, medija i javne sfere? Možemo li govoriti o vesternizaciji i personalizaciji politike?

Medijska publika – kakva je struktura i oblik medijske publike u Hrvatskoj, kako se mijenja, koji sadržaj odabire (i zašto), kakva zadovoljstva dobiva putem medija.

Novi mediji – medijski sustavi razvijaju se pod utjecajem novih tehnoloških rješenja. Danas se konvergencija medijskog sadržaja događa na digitalnim platformama i utječe na promjene u medijskom okruženju. Kako se novi mediji razlikuju od starih, utječu li drugačije na društvo, kulturu i politiku? Jesu li hrvatske javne politike spremne preuzeti na sebe posljedice sustava digitalnih medija?

In the long term, our research agenda includes the following areas:

Media policy – evaluation of legal and regulatory adjustments of the Croatian media system, in the context of integration in the EU and EU communication policies, new digital developments as well as globalization of media industries, with special emphasis on the core values of freedom, pluralism and diversity, and the public interest.

Media market – analysis of the economic aspects of Croatia’s media system, especially in relation to questions concerning the protection of pluralism and diversity of ownership as well as limits on the concentration of the media.

Media culture – the possible influence of the media through its content and programs; the presence of violence in the media and its effects on particular social groups (e.g. children); the role of new types of content and media genres (e.g. reality TV, talk shows); contemporary Croatian media production; diversity and pluralism of media content; examination of the issue of media quality and the social role of the media.

Media, politics and the public sphere – balance or bias of the media in questions relating to politics and the civil sphere; empirical analysis of information programs on the TV, radio and in the daily press; diversity and pluralism of media content and its relation to the development of the public sphere; tolerance in public and media discourse, political discourse.

Political communication – what is the character of political communication in modern Croatia? How are the relationships between politicians, the media and the public sphere changing? Can we speak of westernization and personalization of politics?

Media audiences – what is the structure and shape of media audiences in Croatia, how are they changing, what content are they choosing (and why), what gratifications do they receive through the media.

New media – media systems are developing under the influence of new technological solutions. Today, the convergence of media content is happening on digital platforms, and influencing changes in media environments. How are new media differently used then the old ones, do they influence the society, culture and politics differently? Are Croatia’s public policies ready to take on the ramifications of the digital media system?